maandag 27 juli 2020

Corona, one last post

We zijn al enkele maanden, weken, dagen verder sinds de eerste keer dat we van corona hoorden. 
Hoe is het nu ondertussen gesteld met corona? Komt de tweede golf eraan of is hij er al? Wat zijn de cijfers, maatregelen de dag van vandaag? Hoe gedragen de mensen zich met deze angst/spanning?
Hierover ga ik het hebben in mijn laatste post!


De coronacijfers vandaag
Tussen 17 & 23 juli is het gemiddelde aantal besmettingen met het coronavirus gestegen naar 278,9. Dat is een stijging met 71% tegenover de week voordien. De teller van het aantal besmettingen staat nu op 66.026.
Op een week tijd zijn er in Antwerpen 914 nieuwe besmettingen geregistreerd. Antwerpen telt nu als enige provincie meer dan 10.000 besmettingen. 
Experten willen terug een volledige lockdown voor de provincie Antwerpen, en ook willen ze de sociale bubbel terug verkleinen.
Ik vindt het persoonlijk een goed idee als ze de bars terug zouden sluiten, iedereen staat daar op elkaar geplakt en er word geen rekening mee gehouden. Degene die hun verstand niet gebruiken en al snel een glaasje teveel op hebben beginnen dan zeer aanhankelijk te doen en te knuffelen, kussen.



Komt de tweede golf er aan of is hij er al?
Experten voorspellen dat de tweede golf er aan zal komen in november!
Sommige zeggen dat we nu al bijna in de tweede golf zitten & anderen zeggen dat we nog steeds in de eerste golf zitten die nooit gestopt is. 
Zouden we deze tweede golf kunnen vermijden? Ik denk persoonlijk van wel als iedereen zijn verstand zou gebruiken en rekening houd met de situatie en met zijn medemens.
Ziekenhuizen hebben het nu al mentaal zwaar voor de komst van een tweede golf.
We moeten vooral verstandig zijn en doen wat nodig is ook al zijn we het soms meer dan beu.

Mijn ervaringen met de maatregelen op citytrip
Mijn ervaringen met de maatregelen verlopen zeer goed. Ik hou met alles rekening, heb respect voor de beslissingen & hou rekening met mijn medemensen.
Het enige probleem dat ik heb is dat ik een paar keer terug moet keren naar de auto omdat ik mijn mondmasker was vergeten. 😄
Met het dragen van een mondmasker zelf heb ik geen enkel probleem, ik heb het de hele dag door gedragen als we gingen citytrippen, net zoals de andere mensen daar.
In Durbuy hangt er een bord voor je de stad binnenkomt dat je verplicht je mondmasker moet dragen. Dit vindt ik héél logisch aangezien Durbuy zo toeristisch is. 
Mensen moeten wel eens nadenken voor ze op de foto gaan. Ik zag namelijk een standbeeld op een bank en iedereen poseerde daarbij op dezelfde manier. Arm over de schouder geslagen en hand laten rusten op de schouder. Telkens opnieuw & opnieuw iedereen dezelfde houding.
Met het afstand houden verliep dit ook zeer correct, de mensen hadden veel respect voor elkaar.
Wat ik wel heb gezien in Luik is dat de allochtone oudere dames totaal geen rekening hielden met de afstand of met het aantal bezoekers. Ik verwijs hierbij niet naar 1 ervaring maar heb dit echt zoveel maal gezien daar. In een winkel liepen ze je allemaal gewoon bijna omver als je in de weg stond in plaats van even een minuutje te wachten zoals de anderen. 
Bij het binnengaan van een winkel zag ik dat het maximum aantal bezoekers 4 personen was dus ik stopte direct om even te wachten tot iemand anders buitenkwam. Ik zette een heel kleine stap achteruit zodat ik buiten de winkel stond en ik stond op iemand haar voet...
Ze begon direct ruzie te zoeken terwijl zij eigenlijk helemaal zo dicht niet moest komen en er nog genoeg plaats was. Misschien dat ze nu wel beter de afstand zal bewaren...😛
De restaurants hielden ook zeer mooi rekening met de regels en tussen de tafeltjes stonden glazen wanden, ongezellig was het niet want wanneer je gezellig met 2 gaat eten had je minder last van het lawaai aan de dichte tafels naast je.


Het is handig om telkens handgel mee te hebben & natuurlijk een extra masker.
Ik vindt het een goed systeem dat je al je bezoeken moet reserveren, zo hebben ze ook al direct je gegevens voor de contact tracing. 
Hierdoor was het ook zeer rustig bij bezienswaardigheden & musea zodat je echt kon genieten van een kalm bezoek. 

Draag allemaal goed zorg voor elkaar en hou alsjeblieft rekening met de medemensen.
Doe eens iets liefs voor iemand die het moeilijk heeft! 
(met de nodige afstand natuurlijk😉)

❤❤❤









Geen opmerkingen:

Een reactie posten